4 Mart 2017 Cumartesi

Seni öldürmeyen şey güçlendirir mi?

Bugün eşim, "seni öldürmeyen şey güçlendirir" dedi. Gözlerine baktım, öldürmüyor evet güçlendiriyor amma ve lakin o gücü bahşedene kadar da sürüm sürüm süründürüyor diye düşündüm ama dile getirmedim.
İnanç, öldürmeyen o şeyin seni süründürmesine karşı direnç gösterme kabiliyetini arttırıyor. Çok yaşadım, ordan biliyorum. Çok güçlendim, güçlenirken sürünmenin etkisiyle çok da törpülendim ama, geriye dönüp baktığımda, sürecin muhakemesini yaptığımda görüyorum ki, inanç olmasaydı eğer sürünmenin tahribatları daha derin olurmuş, güçlenmek yerine savrulma ihtimalim de olurmuş o sürünmede. Yani sürünürken rüzgarın yönünü inanç kontrol ettiği için doğru bir güce ve sağlıklı bir noktaya ulaşıyor insan. İnanç olmasaydı kimbilir hangi rüzgara kaptırırdım bu sürünmenin rotasını. 
Törpülenen kısmı da, her şeyin bir bedeli var elbette. Öldürmeyen şey senden o an çok şey götürüyor ve sen o götürülerin etkisini iliklerinden söküp atmak için iliklerini de söküp atıyorsun bazen. Kalbine ağır geliyorsa kalbine daha baskın acı verecek ve o gidenin acısını bastıracak başka kesikler atıyorsun. Duyguna ağır gelirse o duyguyu harekete geçiren başka bir duyguyu söküp atıyorsun. Zihnine ağır geliyorsa eğer, Zihni'nde o düşünceyi bastıran başka Yen'i düşünceler üretiyorsun ya da o düşünceyi harekete geçirecek mekanizmaları köreltiyorsun. 
Ölmüyorsun ama sürünüyorsun işte. Allah bizi sürünürken boşluğun rüzgarına kapılıp gidenlerden olmaktan korusun. 

22 şubat '17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder