1 Ağustos 2017 Salı

nasıl sabrediyorum?

Bana sürekli nasıl bu kadar sabırlısın ya da nasıl böyle serbest bırakabiliyorsun deniliyor. Buyrun cevabım;
.
.
.
En sağlam kalan otomobillerimiz oynamadığı sürece ekseriyetle cam kenarında dizili.. Tekeri düşen aynası kırılanlar sepete, sağlamlar cam kenarına. Bir çocuk odasına ruh veriyor bunlar. Bir oğlan çocuğu odası burası diyorlar. Oğlum uyurken ben de onun sağlığını ve nefes alıp verdiğini hissediyorum bunlarla. Her yerde onun parçaları olsun, her an hayatta olduğunu hissedeyim istiyorum. .
Camlardaki el izlerini silmiyorum. Koltuklardan boya izlerini silmiyorum. Döktüklerini saçtıklarını öyle hemen toplamıyorum.

Bugünleri çok hayal ettim çünkü ben. Zeynep'i kaybettikten sonra uzun zaman Zeynep'in büyüdüğünü ve büyüdükçe bunları yaptığını hayal ettim. Her ayına,her yaşına uygun anılar hayal ettim gözlerimde. Sonra dedim ki, Yusuf ne yaparsa yapsın,onun edep çerçevesini ve karakter gelişimini olumsuz etkilemeyecek ölçüde ve evimiz sınırları içinde serbest bırakacağım. .
Halılar,koltuklar,camlar,duvarlar hep yenilenir ama onların bir nefesleri bile geri gelmez.Kaybettiğinizde onu geri almak pahasına her şeyinizi kaybetmeyi vaat edersiniz yaratıcınıza ama o emanetini geri vermez. .
Arkasından sürekli ev temizleyip iş yapmakla da vakit kaybetmemeye çalışıyorum. Zira bu serbestlikte bunu yaparsam Yusuf'a asla vaktim kalmıyor. Hiçbir şey yapmasam da onunla, yanında öylece oturmayı tercih ediyorum. Ki Yusuf bireysel bir çocuk,oyununa dahil olmamızı pek istemiyor yalnız takılmayı tercih ediyor. .
Hayat çok güzel. Çocuklarımızla güzel. Dökülüp saçılan bir kase nar için onun kalbini kırmak yerine halıda kalan izlere tebessüm etmek daha yapıcı. Yüz kere de kızsanız sadece pasif bir çocuğa dönüştürürsünüz çocuğunuzu. Halbuki zamanı gelene kadar kaç kez söylerseniz söyleyin dökmemesi gerektiğini asla öğrenmeyecek. Zamanı geldiğinde de zaten kendisi fikredecek dökmemesi gerektiğini ve sizin söylemenize belki gerek bile kalmayacak.
.
Son olarak, bebeklerinizle ve çocuklarınızla her anın tadını çıkarın. Hayatta bir şeylere değer biçerken çocuğunuzdan daha değerli olmadığını sadece söylerken değil yaşarken de hissettirin. Hayatı onlar üzerinden yaşamayın ama onlarla birlikte yaşayın. Rabbim isteyen herkese hayırlı evlatlar versin. 

17mart'17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder